15 March 2012

Հայերեն: Հարցազրույց Սեյարայի հետ (interview 3)


Հարցազրույց Սեյարայի հետ Ադրբեջանից

Սեյարա Մամադովան ծնվել և մեծացել է Աղդամում՝ Ադրբեջանի հարավ - արեւմտյան մասում:Երբ նա 17 տարեկան էր, նրա հայրը ամուսնացրեց իրեն կոլխոզի պետի հետ, որը հարուստ էր: Նրա ամուսինը երբևէ չէր տեսել իրեն, միայն լսել էր իր մասին իբրև թե նա համարձակ է: Նրա ամուսինը կորցրել էր իր առաջին կնոջը, դրա համար նրան պետք էր մեկ ուրիշը որ հոգ տանի իր չորս երեխաների մասին: Բայց հետո Սեյարան բաժանվեց ամուսնուց, երբ ուներ մեկ որդի:
Այժմ Սեյարան հիշում է թե ինչու և ինչպես նա բաժանվեց: Նա խոսեց իր բաժանության պատճառների մասին, պատերազմի, իր որդու, ներկայիս դժվար իրավիճակի մասին: Նա ասաց որ ամուսնությունից մի քանի ամիս հետո նա պետք է գնար Շուշի հիվանդանոց. “Առաջին անգամ էր որ պետք է գյուղից դուրս գայ. Ամուսինս ինձ տարավ Շուշի: Ես նրա երկրորդ կինն էի, նրա առաջին կինը մահացել էր և ես էի խնամում իր չորս երեխաներին: Ես հինգ ամսեկան հղի էի, ես ամուսնացա երբ 16 տարեկան էի: Իմ օրգանիզմը այնքան թույլ էր
Բժիշկը գրեց նշանակումները և մենք լքեցինք հիվանդանոցը: Ամուսինս ասաց. “Մնա այստեղ, ես գնում եմ դեղերը գնելու և շուտով կվերադառնամ:”
Ես նստել էի նստարանին և սպասում էի: Մութն ընկնում էր արդել ու ցրտում էր: Աշխատանքային ժամերը վերջացել էին, ես տեսա բժիշկները գնում էին տուն: Բայց իմ ամուսինը դեռ չկար ու չկար: Եւս երեք ժամ անցավ, բայց նա չկար, և երբ վերջին բուժքույրը գնում էր տուն նա տեսավ ինձ նստարանին սպասելուց, մոտեցավ ու հարցրեց ինչո՞ւ եմ այդտեղ նստած: Ես նրան ամեն ինչ պատմեցի: Նա Սոնան էր, հայուհի էր: Արդեն լավ մթնել էր: Նա հրավիրեց ինձ իր տուն: Քանի որ առաջին անգամ էի Շուշիում, ոչ ոքի չէի ճանաչում ոչ մի տեղը ինձ ծանոթ չէր, դրա համար ես համաձայնվեցի գնալ նրա հետ: Բայց ես չէի ուզում  մնալ իր տանը մինչ առավոտ, ես ուզում էի իմ հորական տուն գնալ: Գիշերը Սոնան և իր ամուսինը ինձ իրենց մեքենայով տարան հորս մոտ: Ես չէի ուզում գնալ իմ ամուսնու տուն: Այդ օրվանից ի վեր ես երբեք իմ ամուսնու տուն չեմ գնացել: Հետո ես իմացա որ նա ինձ այդտեղ թողնելուց հետո գնացել է իր սիրուհու մոտ ապրելու:
Սեյարեն Սոնային լավ է հիշում: Երբ նա խոսում էր Սոնայի մասին, նրա դեմքը արտահայտում էր խառը զգացմունքներ՝ հարգանք, շնորհակալություն, հիասթափություն:Նա ասաց որ եթե Սոնային տեսնի փողոցում նրան կճանաչի բոլորից. “Այդ ժամանակ նա ինձ այնքան օգնեց: Պատկերացրեք անչափահաս աղջնակի որ երբեք իր գյուղից ոչ մի այլ տեղ չի եղել նստած հիվանդանոցի դիմաց, մթության մեջ: Սոնան և իր ընտանիքը գտան մեր ընտանիքը: Մեր ընտանիքներով ընկերությունը սկսվեց: Ամառը նրանք գալիս էին մեզ մոտ շաբաթ կիրակի օրերին: Երբ պատերազմը սկսվեց, ամեն ինչ փոխվեց, մենք այլևս ոչ մի լուր չունէինք իրենցից: “
Հիմա Սեյարան ապրում է Բաքվում, որպես փախստական: Նա արդեն հիսունանց է: Հավատում է որ մի օր հայերը և ադրբեջանցիները իրար հետ կապրեն նորից:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...